Amikor elindítjuk a vállalkozásunkat rögtön ezen kezdünk kattogni: milyenek legyenek a színeink, a logónk.
Szeretnélek megnyugtatni, a színeid változhatnak, ahogy kidolgozod a márkád stratégiáját, egyre tisztább lesz milyen színek és formák tükrözik leginkább azt, amit közvetíteni szeretnél a közönségednek.
Először is nézzünk egy kis színismeretet, mert a színek érzelmeket váltanak ki.
Sárga: boldogságot, vidámságot, energiát tükröz. Tökéletes az önbizalom érzetének növeléséhez, energialökethez vagy inspirációhoz. Kerüljük a túl sok sárga használatát, mert szorongást, félelmet is okozhat. Tartsuk meg a sárgát a cselekvésre való felszólításhoz vagy az értékesítéshez, hogy megragadja az emberek figyelmét!
Zöld: az egészséggel, a természettel, a növekedéssel (növényi alapú vagy gazdagság), az egyensúllyal és az organikus életmóddal társul. Gyakran oldja a stresszt. Bár van némi negatív jelentése, mint például a materializmus és az irigység, a zöld remek kiegészítő szín egy márkához.
Kék: együttérzéssel, inspirációval, spiritualitással és bizalommal társul. Gyakran megnyugtató érzést kelt. Néhány kék árnyalat azonban férfias vagy nemtörődöm üzenetet is küldhet.
Lila: a luxushoz, az átgondoltsághoz és a kreativitáshoz kapcsolódik. A siker vagy a gazdagság érzését kelti.
Piros: a szerelemhez, a szenvedély intenzitásához kapcsolódik. Energizálja az érzékeinket, és motiváltnak, határozottnak és bátornak érzik magukat vele az emberek. Merész szín, amelyet minimálisan kell használni, mivel a túl sok használat esetén ellenségesnek tűnhet.
Narancs: a játékossághoz kapcsolódik, szórakoztató, barátságos és pozitív hangulatot kelt. A merészebb narancssárga árnyalatokat óvatosan használjuk.
Rózsaszín: a nőiességgel társul, gyengéd, romantikus, tápláló, finom és fiatalos szín. Célcsoport függő, milyen árnyalatokat és mennyiséget használjunk belőle, mert például éretlen üzenete lehet, ha az ideális közönségünk idősebb korosztályú. A nőies márkákban gyakran túl van reprezentálva.
A fehérhez a tisztaság és a megújulás társul. Egyszerű, világos, tágasságot keltő és kifinomultnak tekinthető. Néha távolinak vagy hideg hatást kelt.
A szürke a kifinomultsággal és az időtlen hangulattal társul. Klasszikus, gyakran professzionális és visszafogottabb márkák használják. Kiválóan használható semleges színként a színpalettánkhoz. Mérsékelten érdemes használni a márkaépítésünkben, nehogy ósdinak, vagy depisnek mutassa a márkánkat.
A barna földes hangulatú szín. Üzenete: meleg és megbízható, amely megtestesíti az őszinteséget, a megbízhatóságot és a férfiasságot. Néhány ember számára azonban túl konzervatív szín.
A fekete időtlen, modern, klasszikus és elegáns. Gyakran túl komolynak vagy erőteljesnek látjuk. A fekete elég erős érzelmet vált ki, ami lehet jó, de akár kevésbé jó is.
EGY GYORS LECKE:
Nagyon sokféle színösszeállítás közül választhatsz, ismerkedj meg néhány meghatározással most, amelyek segítenek a döntésben:
- Kiegészítő – a kiegészítő színséma a színkör ellentétes színeiből áll
- Monokromatikus – egy monokromatikus színséma egyetlen árnyalat különböző árnyalataiból és mélységéből áll.
- Analóg – az analóg színséma egy fő szín és a színkör két oldalán lévő színek.
Hozzuk létre a palettánkat!
Nézzük a márkád alapjait:
- Mit jelent a márkád? Az alapvető értékeidről és meggyőződéseidről beszélünk. Hiszel a kemény munkában, a szórakozásban, a hitelességben, az egyensúlyban, a kreativitásban, hitben, a növekedésben, a boldogságban stb. a lista hosszan folytatható. Legyen legalább 5 alapértéked, amelyet a márkád képvisel. Ezeknek az értékeknek meg kell jelenniük abban, ahogyan a márkád kommunikál, ahogyan a márkád kinéz és ahogy eljuttatod a márkád a külvilág felé.
- Mit szeretnél, hogy érezze magát az ideális közönséged? Milyen érzelmeket szeretnél kiváltani, hogy válaszokat kapj. Szeretnéd, ha boldogok, inspiráltak, befogadók, tanultak stb. lennének? Válassz 3-5 érzelmes szót!
* Ha nem tudod, hogyan fogj bele, foglalj időpontot ingyenes konzultációra és segítek!
- Milyen a márkád személyisége? Mit gondolsz róla TE és az ideális közönséged? Milyen személyiséget és hangnemet szeretnél megjeleníteni a márkáddal? A márkád személyisége valójában az, aki TE VAGY.
Ha nem vagy lázadó, vagy épp gondoskodó típus… ne viselkedj úgy! Az emberek átlátnak rajtad! Légy önazonos és őszinte! Te vagy a márkád, hacsak nincs mögötted egy csapat, mert ez esetben az egész csapat a márkád. Tehát mutasd meg az értékeidet a márkádban bátran! Ez vonzza az ideális közönségedet.
Most pedig jöjjön a tökéletes színséma!
Ha színpalettád létrehozásáról van szó, először meg kell nézned, hol fogod használni. Válassz 3-5 színt, amelyek jól kiegészítik egymást, kihívást jelenthetnek.
1. Válassz egy merész színt, amely igazán jól reprezentálja a márkádat és felkelti az emberek figyelmét. Ez lesz a gyakran használt gombok, vagy figyelemfelkeltő vásárlásra ösztönző grafikáid színe.
2. Válassz olyan színt, amely kiegészíti a merész színt. Ez lehet egy szín, amely kiegészíti vagy egy kontrasztos. Nézz meg egy színkört, hogy megértsd, mi az, ami komplementer és mi a kontraszt.
3. Válasszon egy semleges színt, amely tökéletesen illeszkedik mindkét színhez. Ez segít megalapozni merész és a fő színedet.
KIEMELT SZÍNEK HOZZÁADÁSA:
4. Válassz egy sötétebb színt, a szövegekhez. Olvashatónak kell lennie.
5. Válassz egy világos színt, amelyet a háttérben és az alátámasztó elemekben fogsz használni. Jól kell kinéznie a többi szín mögött.
3 MÓDSZER A MÁRKASZÍN KIVÁLASZTÁSÁRA
1. Nézd meg, vagy válaszd bátran más márkák színpalettáját!
Nézd meg, milyen márkákat használ a célközönséged és milyet azok, akik nem biztos, hogy a te vevőid lesznek. Milyen érzéseket keltenek ezek a színek? Írj le néhány vállalkozást és azt, hogy milyen érzéseket keltenek benned! Ne próbálj másolni egy-egy márkát!. Ehelyett összpontosíts az ihletkeresre! Milyen érzéseket keltenek ezek a vállalkozások, használják-e a színeiket, amelyek megfelelnek a közönségüknek? Nézd meg a „rólam” oldalukat, hogy megtudd, miben hisznek, mi teszi őket sikeressé. Jegyezd fel, majd alakíts ki egy saját színsémát, amely rezonál a márkáddal!
2. Hozd létre a saját inspirációs tábládat!
Készíts egy titkos márkatáblát vállalkozásod számára. Kezdd el rögzíteni azokat a képeket, amelyek megszólítanak téged. Keress mintákat, textúrákat, szavakat, ikonokat és természetesen fényképeket. Gondolj arra, hogy „hogyan szeretném, hogy érezze magát az ideális személyem, amikor a márkámat nézi?”
Rögzíts legfeljebb 30 képet, majd hagyd abba! Hagyd magára néhány órára a tábládat, majd térj vissza hozzá! Még mindig megszólít, rezonál a ideális éneddel?
Dobd ki a márkádhoz nem illő képeket! Látsz mintát a színekben? Vannak visszatérő színek és formák? Ha igen, ezt vedd figyelembe!
Bontsd ki a színeidet! Használj szoftvert és írd ki a színeid kódjait.
Válassz 3-5 színt: 1 félkövér szín > 1 kiegészítő szín a félkövér színhez > 1 semleges szín > 1 világos szín > 1 sötét szín
Ha gondot okoz, hogy magabiztosan válassz, beszéljünk! Foglalj időpontot konzultációra, vagy jelentkezz be a brandfrissítés kurzusra!
3. A színpalettádat kiválaszthatod egy kedvenc fényképedről is!
Írd fel a hexadecimális kódokat, javaslom, hogy készíts egy márkaazonosító jegyzetet. Gondold át, hol fogod használni a színeidet, hol helyezheted el őket a közösségi médiában… grafikák, borítók stb.
ÖSSZEFOGLALVA
A MÁRKÁD SZÍNÉNEK KIVÁLASZTÁSA A KÖVETKEZŐKET FOGLALJA MAGÁBAN:
- Építsd fel a márkád alapjait aszerint, hogy mik az alapvető értékeid és meggyőződésed, hogyan érezze magát ideális közönséged és milyen személyiséget szeretnél megjeleníteni a márkáddal.
- Ismerd meg a színek jelentését, hogy segítsenek érzelmeket kelteni a márkádban.
- Ezután válaszd ki a legmegfelelőbb színsémát. 3 vagy 5 színre van szükséged? Gondold át, hol kell használnod ezeket a színeket. Változatosságra van-e szükséged stb.
- Keress inspirációkat például a pinteresten, a stockfotókon és más márkáknál!
Ha jól gondolod ki a márkád színeit, ezek a színek összhangban vannak az értékeiddel, vállalkozásod stratégiájával, akkor több vásárlót fogsz vonzani, jobban kitűnsz, hamarabb észrevesznek.
A dolgok változhatnak a vállalkozásod építése során. Ne ess kétségbe!
A márkád értékei megváltozhatnak. Az ideális közönséged változhat. A márkaépítéssel kapcsolatos ismereteid is változhatnak. Ne félj felfrissíteni a márkád vizuális kommunikációját, színeit!